Moja starostlivosť o pleť

16:07

Krásnu stredu všetkým krásnym ľuďom! Je tu nový deň a moja pleť je v katastrofálnom stave, pretože som za posledné dni zjedla viac čokolády ako za celý rok. To znamená len jedno. Výborný čas napísať článok o starostlivosti o pleť!

Trvalo mi roky kým som sa ustálila v nejakej skin-care routine. Skúšala som rôzne produkty, často z reklám, ktoré behali v TV a vraveli, že práve tento gél, emulzia, hydratačný krém je najlepší! Pravdou však je, že nič z toho mojej pleti nevyhovovalo a často to pre ňu bolo príliš agresívne, a to nemám žiadne alergie ani prílišnu precitlivenosť pleti. Vtedy som ešte nevedela ako veľmi záleží na zložení.
Keďže koža je najväčší orgán ľudského tela, tvorí akúsi bariéru medzi naším vonkajším a vnútorným svetom, preto je nesmierne dôležité vedieť, čo si do tela vpúšťame, aj takouto ,,nevinnou" formou. Pokožka krásne vstrebáva a pohlcuje všetko, čím ju kŕmime. Nebezpečné chemické látky obsiahnuté v kozmetike, to je na úplne iný a veľmi dlhý článok (ak by ste mali záujem, dajte mi vedieť), ale ak vás to zaujíma, jednoducho si to vygooglite. Zdrojov je nespočetné množstvo.

Každopádne. Ako som už spomenula, moje starostlivosť o pleť sa veľmi nemení, pretože som zistila, čo mi vyhovuje, a čo nie. Snažím sa kupovať prírodnú kozmetiku, ktorá je netestovaná na zvieratách. (Menšie upozornenie. Prechod na úplne prírodnú kozmetiku môže byť zo začiatku nepríjemný, pretože akonáhle si prestanete zanášať pleť chémiou, tá zbytková sa začne vyplavovať, takže môžu prísť búrlivé dni plné vyrážok a začervenaní, ale ak to vydržíte, výsledok stojí určite za to!)

Ráno začnem prírodnými mydielkami (https://mannamydla.sk/). Moje obľúbené je ružové mydlo, ktoré jemne čistí pleť, zároveň hydtratuje a necháva pleť sviežiu + nádherne vonia. Na stránke nájdete mydlá na tvár, telo, vlasy, obyčajné sprchové gély, deodoranty, oleje. Stačí si vybrať. S mamkou používame túto kozmetiky už dva roky, a nemenili by sme. :)





Pokračujem hydratačným krémom. V poslednej dobe som si obľúbila tento krém od Lavera. Je vyživujúci, obohatený o jojóbový olej a aloe vera. Veľké plus je, že sa takmer okamžite vstrebáva, takže funguje aj ako výborná podkladová báza pod make-up. Myslím, že by ste ho mali zohnaťaj v Dm-drogériách.




 Počas dňa sa snažím veľmi pleť neriešiť, ak niekam idem, hodím si nejaký minimálny make-up, aj to nie je nutnosť. Základ je vždy si umyť ruky predtým ako si čokoľvek budete nanášať na pleť.
Pokiaľ som doma, tak si užívam slobodu nenalíčenej pleti. Snažím sa veľmi nedotýkať tváre. Piť veľa vody a zdravo sa stravovať. Vyrážky sa u mňa už veľmi nezabývajú, ale občas ak si nedám pozor, a zjem príliš mastné jedlo, poprípade veľa sladkého, tak to je hneď citeľné aj viditeľné na mojej pleti. Našťastie sa to nestáva často, pretože od kedy som vegetariánka, tak sa mi vyčistili chute, a sladké skôr nejem ako jem, a takisto je to s jedlom. Jediným mojím prehreškom sú syry. To je proste závislosť. Tomu nikdy neodolám. Čo sa ešte občas objaví, to je čosi, čo by som nazvala, že som sa ,,vyhádzala", či ,,vysypala", keďže mám problémy so žalúdkom, tak občas okolo úst mám také malinké, ono to ani nie sú vyrážky, skôr začervenanie. Výborný výraz na to je - discolorations. Ale to vždy zmizne tak, ako to aj prišlo.


Krásnej, zdravej pleti prospieva samozrejme aj dostatok spánku a nestresovanie sa (krásne povedané, ťažko uchopiteľné, ale dá sa to). Hlavne! Aj keď sa vám najviac na svete nebude chcieť odlíčiť, nikdy nezaspávajte s make-upom. To je jedna z najhorších vecí, aké môžete svojej pleti urobiť. Tých pár minút sa snáď dá vydržať aj po ťažkom dni, či o 04:00 nadránom po party, pretože je to vždy lepšie ako si potom dávať pleť ďalšie 3 dni dokopy. (O alkohole a cigaretách sa zbytočne rozpisovať nebudem, to je každého osobná vec a voľba, ale najviac super voči pleti to teda nie je.)



Po celom dni prichádza na rad druhá časť. Tá je už trochu zložitejšia. Pokiaľ som mala make-up, odličujem sa spravidla s týmto Alverde dvojfázovým odličovačom (Alverde produkty nájdete výhradne v Dm-drogériách). Ako môžete vidieť, je už skoro prázdny. Asi to už tak je, že keď nájdem dobrý produkt, tak pri ňom ostávam a nemením. To platí aj v dekoratívnej kozmetike.


Pleť ešte dočistím a tonizujem pleťovou vodou. Moje najobľúbenejšie sú tieto dve, taktiež od Alverde. Osviežia a vyčistia pleť, neiritujú a neštípu, nezanechávajú pokožku lepkavú, ako niektoré pleťovky. 


Ak ste nepočuli o zázraku - ružová voda - tak vám ho predstavujem. Táto vodička taktiež čistí a ošetruje pleť, pomáha a urýchľuje hojenie vyrážok a raniek, vyrovnáva pH, hydratuje a spevňuje pleť. Ja ju občas používam aj na fixáciu make-upu. Pre mňa je to absolútna srdcovka ♥.



a
Dm-drogérie

Na úplný záver, to najlepšie. Hydratácia! Krásny pocit, keď po celom dni, nanesiem na dôkladne vyčistenú pleť vyživujúcu bombu, vo forme prírodného oleja alebo bambuckého masla. Asi môj najobľúbenejší, čo sa týka pleti je opunciový olej a olej zo semien kiwi, ale zvykla som používať aj kokosový. Záleží na tom, ako to v daný večer cítim. Každý olej, zanecháva na pleti iný pocit. Taktiež bambucké maslo. Tým, že je trochu hutnejšie, používam ho, keď mám suchšiu pleť. Každodenným používaním sa mi  z neho začne pleť mastiť, ale to je individuálne. Záleží to od vášho typu pleti. Ja mám pleť zmiešanú, takže na niektorých miestach suchú, no T-zóna má tendenciu byť mastnejšia. Určite stojí za to, urobiť si test typu pleti, poprípade sa opýtať vašej kozmetičky, či kožnej, pretože niekedy vznikajú problémy s pleťou už pri tomto bazálnom omyle, pretože ak máte pleť mastnú, a nanášate na ňu krémy pre suchú pleť, zbytočne si ju viac zanášate a mastíte, nedáte jej dýchať, a sami si spôsobujete problémy, ktoré by ste vôbec nemuseli mať. Čo je dôležité vedieť, oleje môžete používať aj ak máte mastnú pleť, pretože aj tá potrebuje byť hĺbokovo vyživovaná a hydratovaná! 







 Dm - drogérie


 Raz za týždeň si zvyknem dopriať peeling a masku na tvár. Peelingy si už dlho nekupujem, pretože si úplne vystačím s kuchyňou. Na tvár rada používam zmes olivového oleja a soli (môžete použiť aj trstinový cukor, ale na pleť mi príde príliš drsný, používam ho skôr na telo), sem tam pridám trochu citrónovej šťavy, ktorá bieli, a má tendenciu sťahovať póry. Výborná kombinácia je aj zmes oleja a pomletej kávy.


Masky používam na striedačku tieto tri od Himalaya Herbals. Táto kozmetika nie je do bodky prírodná, ale má veľmi dobré zloženie, a akékoľvek produkty od krémov, cez čistiace peny, až po tieto masky sa veľmi šetrne starajú o pleť. Môžete si vybrať z viacerých másk, podľa typu pleti, a podľa toho, čo od masky vyžadujete. Ja používam najčastejšie bahennú masku (úplne vpravo), ktorá je hĺbkovo čistiaca a je bohatá na minerály. (Ak máte citlivú pleť, určite by som nešla do ovocnej masky, pretože práve výťažky, ktoré sú obsiahnuté v maske zvyknú štípať, hlavne na otvorených rankách).


Takto vyzerá moja pleť aktuálne bez akéhokoľvek make-upu alebo úpravy. Bez make-upu  mám pleť, veľmi mdlú (často sa ma ľudia pýtajú, či som chorá, alebo či mi nie je na omdletie). Keď som prešla na prírodnú kozmetiku, skutočne sa mi pleť veľmi zlepšila a vyčistila. Sú lepšie dni, sú horšie dni, ale to platí v každej oblasti života, takže nič neriešim. Som veľmi spokojná s tým, ako to je. A to je občas možno ešte dôležitejšie ako to, akú kozmetiku používate. Hlavne LÁSKU. Veľa veľa SEBALÁSKY, a začnú sa diať zázraky ♥.



To by bolo všetko z mojej starostlivosti o pleť. Ak vás niektoré produkty zaujali, alebo ich sami používate, či máte tipy na dobrú prírodnú kozmetiku, určite neváhajte a dajte mi vedieťAj keď nápadov na články mám v poslednej dobe dosť, potešili by ma aj vaše návrhy, aké články by vás odo mňa potešili, poprípade zaujímali. Tak ma neváhajte kontaktovať! 

S prianím nádherného dňa, 
Vaša, 

N. ♥





You Might Also Like

0 komentárov

Subscribe