My back to school essentials

20:26

Meškám. Všetky ,,back to school" články a videá sú dávno vonku, no pre mňa to jednoducho nebolo aktuálne. Mne začína škola až o týždeň. Musím povedať, že sa kupodivu teším. Chýbalo mi učenie (neukameňujte ma). Ale nehovorím... Vďačne som si oddýchla a zregenerovala sa, až mi začalo vadiť aká som večne zrelaxovaná, a že nie som ani len pod takým tým ,, zdravím" stresom. Už teraz vidím ako budem smutne spomínať na tieto pokojné týždne. Niežeby sa nič nedialo. Niežeby nebolo dosť práce, ale tak nejak bolo viac času všetko viac vnímať, všetko lepšie spracovať. Nebol to nekončiaci kolobeh povinností z každej strany. Každopádne do toho kolobehu mienim ísť tento rok lepšie vyzbrojená.

 Ja som večný chaotik. Občas ulietam myšlienkami až príliš ďaleko, a príliš málo stojím nohami na zemi. Preto sa mi osvedčilo zapisovať si každú maličkosť. Buď si robiť tkzv. To do lists, alebo len jednoducho v bodoch zaznačiť všetko, na čo by som v ten daný deň nemala zabudnúť. Z toho dôvodu sa pre mňa stali kľúčové všetky možné zápisníky. Už vlastne ani nevychádzam z domu, ak nejaký v kabelke nemám.



Čo sa týka klasických diárov, nikdy som nevedela nájsť taký, ktorý by bol fakt po každej stránke vyhovujúci. Až mi raz kolegyňa ukázala Svätý grál - Doller. 




V skrakte. Doller je projekt dvoch mladých chalanov, ktorí majú svoje ciele a sny (ako koniec koncov my všetci) a snažili sa nájsť niečo, čo by im pri tom mohlo pomôcť. A tak vznikol tento skvost. Hlavnou ideou je, že každý môže začať svoj ,,nový rok" s novými predsavzatiami ktorýkoľvek deň v roku. Sami si do priehradok dopíšete dni a mesiace (ak to znie neprakticky a zdĺhavo, tak to je iba zdanie, je veľmi šikovne a efektívne navrhnutý). Stretnete sa v ňom s otázkami ako ,,Kým chcem byť o 5 rokov?" ,,Aké sú moje ročné ciele?" ,, Ktoré miesta chcem navštíviť?" ,,Čo chcem zažiť?" ,, Čo sa chcem naučiť?" ... Počas týždňa si môžete zapisovať týždenné ciele, výdavky, nápady, čo treba urobiť a komu zavolať, všetko je prehľadne rozdelené a po každom mesiaci prichádza zhrnutie, či ste dosiahli to, čo ste si zaumienili a ak nie, čo treba zmeniť aby sa tomu tak stalo + všade je mnoho priestoru aj na dlhšie poznámky + prázdne strany na kreslenie grafov, plánov, či snov, ktoré si môžete takto vizualizovať. Musím povedať, že mi to veľmi pomohlo vo vnímaní mojich dní, v efektívnom využívaní času a v tom, že sa vždy reálne pozriem zoči voči veciam, povinnostiam aj problémom, a vedome k nim zaujmem stanovisko, pokiaľ mi čosi nevyjde tak, ako si prajem, snažím sa zistiť, prečo sa tomu tak stalo. 






Farebné perá, fixky a papieriky mi zachránili (nie život) ale minimálne skúšky. Nie raz. Každým značením, vypisovaním si pojmov, lepením, kreslením, a čo ja viem, čím všetkým si zapamätáte oveľa viac, akoby ste len čítali čiernobielu stránku za stránkou. Samozrejme okrem toho, že to robí učivo prehľadnejšie, vyzerá to suuupercute. Snáď tu nie som jediný farbofil...



Čistý priestor. Niežeby to bola dobrá správa pre všetkých bordelárov a lenivcov, na čele so mnou, ale čistý, uprataný priestor podnecuje kreativitu, produktívnosť a eliminuje potenciálne vplyvy, ktoré by vás mohli rušiť pri učení, či iných veciach, ktoré potrebujete urobiť. 



Čo sa týka zošitov, tie pekné ma tiež tak trochu, jemne, no, aspoň minimálne o niečo viac motivujú k tomu, aby som ich reálne otvárala. Tento od F&F sú úplne skvelé, hlavne preto, že je diferencovaný na 6 častí, takže nemusíte nosiť na každý jeden predmet iný zošit. 




F&F

Perečník. Konečne! Dlho-predlho som zháňala kombináciu pekného, elegantného, dostatočne veľkého, dostatočné pevného a neinfantilného. Here we go! 




H&M

Neviem ako vám, ale mne sa často stane nejaká nehoda v kabelke. Rozsypaný púder, vytečený lesk, či make-up... Takže objavenie tejto kozmetickej taštičky, ktorá je umývateľná bolo čistou radosťou. O tom, že je celá úplne epická, ani nehovorím. 


H&M

Chvíľu ešte ostaneme pri taštičkách. Najprv som nerozumela, prečo zrazu všetci nosia plátené tašky. Už rozumiem. Pekné. Praktické. Originálne. Zaujímavé. Ako kabelka. Do fitka. Na nákup. A aj keď sa to nezdá, zmestí sa vám tam celý život. #LOVEIT




H&M

Tento ruksak je WIN-WIN. Veľký, pekne diferencovaný, pokojne nositeľný k šatám, či sukni, a čo je pre mňa hlavné s mojou miniatúrnou výškou, konečne ruksak, s ktorým nevyzerám ako prváčka na základnej.




Parfois 

Hydratácia. Hydratácia. Hydratácia. Nebudem zbytočne omieľať, aký dôležitý je pitný režim, určite ste to  a aj to, že prečo, počuli stokrát. Každopádne, je to tak. Ja so sebou všade vláčim túto krásavicu, aby som nebola odkázaná na kupovanie stále novej a novej balenej vody (pros: menej odpadu, menej míňania, viem si odsledovať, koľko tekutín som za deň prijala) a všeobecne, viem, že kedykoľvek budem smädná, stačí mi otvoriť tašku. Konkrétne tento typ flašiek je vhodný aj na teplé nápoje, takže žiadne vyplavovanie zdraviuškodlivých látok nehrozí. 


P.S. Nájdete ju v každom športovom obchode :)

Aj keď popri práci a škole nie je ľahké nájsť si čas na čítanie, pre mňa je veľmi dôležité mať vždy po ruke dobrú knihu (alebo 6). Konkrétne tieto mám aktuálne rozčítané


Tí, ktorí ma poznajú mi určite dajú za pravdu, že okuliare ku mne neodmysliteľne patria. Dokonca som si vypočula už aj to, že s nimi vyzerám lepšie, ako bez nich hah. Ja som silný nematerialista a tak trochu si jednoducho nedávam pozor na veci, takže mám už asi štvrté, či piate okuliare v poradí. Konkrétne tieto si ku mne našli cestu samé, keď som si myslela, že som moje staré stratila (nestratila). Ale som viac ako šťastná, pretože som do nich absolútne zaľúbená. 



Heritage 

A na záver - ako úplný fundament počas školy považujem pre správne fungovanie kvalitný spánok. To znamená minimálne 7 hodín spánku. Sama viem, aké je ťažké večer sa prinútiť ísť si ľahnúť skôr, a ako je ešte ťažšie ráno skoro vstať, no vytvoriť si nejaký režim je skutočne potrebné, inak budú vaše dni len padaním z únavy do únavy. Ideálne je večer minimálne polhodinu pred potenciálnym spánkom neťahať do postele notebook, mobil, či iné elektronické potvory. Pretože efekt to má ten, že žiarenie pôsobí na naše telo ako ranné svetlo, a tým pádom to odďaľuje chuť ísť spať. Takže - NIE. Radšej knihu.


Posteľné prádlo + dekoračný vankúš F&F


Toľko na dnes, drahí moji. Neviem, ako prežívate návrat do školy vy, ale dúfam, že s  úsmevom na tvári, pretože s ním, je vždy všetko ľahšie ♥

Vaša N. 
















You Might Also Like

1 komentárov

  1. Ahoj naty to som ja julka tvoj blog ma ocaril a ani som nevedela ze nieco take najdem kazdy den si precitam nieco s tvojho blogu a vzdy ma to naladi na cely den

    PS:s láskou tvoja sesternica Julka

    OdpovedaťOdstrániť

Subscribe